Published : 2021-12-08

O pedagogicznym znaczeniu piękna w świetle biografii Williama Morrisa (1834-1896)

Abstract

Celem artykułu jest rozpatrzenie problemu pedagogicznej wartości piękna w kontekście biografii Williama Morrisa. Autorka stawia pytanie o wpływ doświadczeń życiowych oraz warunków społeczno-ekonomicznych XIX-wiecznej Anglii na poglądy Morrisa w zakresie pedagogicznego znaczenia piękna, tj. takiego, które służy zmianie proosobowej i prospołecznej. Autorka odwołuje się do opracowań biograficznych, artykułów i źródeł polsko i angielskojęzycznych.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Lisiecka, A. (2021). O pedagogicznym znaczeniu piękna w świetle biografii Williama Morrisa (1834-1896). Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 35–49. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.06

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1