Published : 2022-12-19

Uczenie się z biografii Innego – na przykładzie refleksji studentów pedagogiki: „Moje osobiste spotkanie z życiem i twórczością Natalii Tułasiewicz”

Abstract

W artykule zostały zaprezentowane badania naukowe, nawiązujące do problematyki biograficznego uczenia się. Ich głównym celem było odkrycie edukacyjnego potencjału biografii bł. Natalii Tułasiewicz – patronki nauczycieli poprzez rozpoznanie sposobu jej oddziaływania na odbiorców – studentów pedagogiki. W badaniach wykorzystano metodę analizy dokumentów intencjonalnie tworzonych - pisemnych wypracowań studentów na temat: „Moje osobiste spotkanie z życiem i twórczością Natalii Tułasiewicz”. Biografia tej postaci nie tylko umożliwiła poszerzenie wiedzy i głębsze zrozumienie czasów drugiej wojny światowej, okupacji, ruchu oporu, rzeczywistości obozów koncentracyjnych, ale okazała się doskonałym tworzywem dla refleksji egzystencjalnej, dotyczącej wierności wyznawanym wartościom, odwagi ich urzeczywistniania w każdych warunkach, konstruowania biegu życia, namysłu nad konsekwencjami osobistych wyborów, poszukiwania sensu życia, a także godnego przeżywania osamotnienia i cierpienia. Warto podkreślić, iż biografia Natalii została uznana przez badanych za źródło inspiracji do samodzielnej pracy nad sobą, zwłaszcza w sferze rozwoju duchowego.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

PDF (Język Polski)

Citation rules

Rodek, V. (2022). Uczenie się z biografii Innego – na przykładzie refleksji studentów pedagogiki: „Moje osobiste spotkanie z życiem i twórczością Natalii Tułasiewicz”. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 7(1), 289–309. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.17

##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1