W artykule zostały zaprezentowane badania naukowe, nawiązujące do problematyki biograficznego uczenia się. Ich głównym celem było odkrycie edukacyjnego potencjału biografii bł. Natalii Tułasiewicz – patronki nauczycieli poprzez rozpoznanie sposobu jej oddziaływania na odbiorców – studentów pedagogiki. W badaniach wykorzystano metodę analizy dokumentów intencjonalnie tworzonych - pisemnych wypracowań studentów na temat: „Moje osobiste spotkanie z życiem i twórczością Natalii Tułasiewicz”. Biografia tej postaci nie tylko umożliwiła poszerzenie wiedzy i głębsze zrozumienie czasów drugiej wojny światowej, okupacji, ruchu oporu, rzeczywistości obozów koncentracyjnych, ale okazała się doskonałym tworzywem dla refleksji egzystencjalnej, dotyczącej wierności wyznawanym wartościom, odwagi ich urzeczywistniania w każdych warunkach, konstruowania biegu życia, namysłu nad konsekwencjami osobistych wyborów, poszukiwania sensu życia, a także godnego przeżywania osamotnienia i cierpienia. Warto podkreślić, iż biografia Natalii została uznana przez badanych za źródło inspiracji do samodzielnej pracy nad sobą, zwłaszcza w sferze rozwoju duchowego.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1