Barłóg K., Trajektoria w analizach cierpienia osób z nagłą utratą sprawności, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J: Pedagogia_Psychologia”, 28 (2015) nr 1, s. 83-97, DOI: 10.17951/j.2015.28.1.83.
Chomszczyński P., Problem dominacji i podporządkowania wśród dziewcząt i chłopców w Zakładach Poprawczych typu półotwartego w Polsce, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, 2 (2013) s. 231-244.
Denzin N.K., Reinterpretacja metody biograficznej w socjologii: znaczenie a metoda w analizie biograficznej, w: Metoda biograficzna w socjologii, red. J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa-Poznań 1990, s. 55-70.
Fudali I., Instytucje totalne – jak myślą instytucje w zglobalizowanym świecie, „Drohiczyński Przegląd Naukowy. Wielokulturowe Studia Drohiczyńskiego Towarzystwa Naukowego”, 9 (2017) s. 109-122.
Giler J.P., Podstawy filozoficzne pedagogiki serca oraz psychologiczna koncepcja człowieka Marii Łopatkowej, „Przegląd Pedagogiczny”, 2 (2015) s. 38-57.
Goffman E., Charakterystyka instytucji totalnych, w: Współczesne teorie socjologiczne, red. A. Jasińska-Kania, Warszawa 2006, s. 150–177.
Goffman E., Instytucje totalne. O pacjentach szpitali psychiatrycznych i mieszkańcach innych instytucji totalnych, tłum. O. Waśkiewicz, J. Łaszcz, Sopot 2011.
Gulczyńki M., Panorama systemów politycznych świata, Warszawa 2004.
Helios J., Jedlicka W., Kalisz T., Zakład karny i szkoła jako przykłady instytucji totalnych, Wrocław 2020.
Herling I., Metoda badań biograficznych, w: Metoda biograficzna w socjologii, red. J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa-Poznań 1990, s. 55-69.
Konecki K.T., Studia z metodologii badań jakościowych, Warszawa 2005.
Kozubska A., Ziółkowski P., Potrzeba sensu życia. Czynnikiem spajającym pokolenia, „Rocznik Andragogiczny”, (2012) s.105-121
Lem S., Szpital przemienienia, Kraków2014.
Pilarska-Jakubczak A., Cele macierzyństwa, „Polityka”, 2014, nr 5, s. 113.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998.
Pyska M., Drugie życie więźnia, w: Tajemnice grypserki, red. M. Szaczkiewicz, Kraków 1997, s. 120-133.
Rzepa T., Co wnoszą badania biograficzne do refleksji nad psychologicznymi wymiarami życia?, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, 55 (1993) nr 2, s. 103-109.
Schütze F., Trajektorie cierpienia jako przedmiot badania socjologii interpretatywnej, „Studia Socjologiczne”, 1 (1997) s. 11-50.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Warszawa 2009.
Sobczak S., Epistemologia wartości Maxa Schelera jako podstawa myślenia pedagogicznego, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J: Paedagogia-Psychologi”, 30 (2017) nr 3, s. 17-25, DOI: 10.17951/j.2017.30.3.17.
Staś-Romanowska M., Badania ilościowe vs jakościowe – pytanie o tożsamość psychologii, „Roczniki Psychologiczne”, 13 (2010) nr 1, s. 97-104.
Tarkowska E., Socjolog w instytucji totalnej. Uwagi na marginesie badań, „Kultura i Społeczeństwo”, 40 (1996) nr 1, s. 18-28.
Toroń-Fórmanek B., Przestępczość skazanych kobiet i mężczyzn w perspektywie biograficznej, Kraków 2013.
Wielki Słownik Wyrazów Obcych PWN, red. M. Bańka, Warszawa 2003, s. 1267.