Published : 2021-12-08

Osadzenie w instytucji totalnej jako punkt zwrotny w biografiach kobiet oraz ich dzieci odbywających karę pozbawienia wolności w Domu Matki i Dziecka w Zakładzie Karnym w Krzywańcu

Abstract

Instytucje totalne są produktem współczesnej cywilizacji. Niezależnie od epoki historycznej – zawsze instytucje te istniały, chociaż zmieniał się ich charakter. Według E. Goffmana instytucja o charakterze totalnym całkowicie kontroluje życie, przyzwyczajenia, czas, ubiór osób, które w niej egzystują. Dodatkowo ich celem jest wymuszenie na członkach zmian w zakresie systemu aksjologicznego. W celu stwierdzenia, czy Dom Matki i Dziecka w Krzywańcu mógł być punktem zwrotnym w biografiach osadzonych kobiet, wykorzystano badania metodą jakościową, precyzując zastosowano metodę biograficzną. Pozwalają one lepiej zrozumieć życie osób odbywających karę pozbawienia wolności. W taki sposób można poznać indywidualne przyczyny wkroczenia na drogę przestępczości. Informacje zgromadzone w trakcie wywiadów z kobietami odbywającymi karę pozbawienia wolności w Domu Matki i Dziecka wskazują, że izolacja i uwięzienie było dla nich momentem przełomowym w ich życiu.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Kaczmarczyk, M. (2021). Osadzenie w instytucji totalnej jako punkt zwrotny w biografiach kobiet oraz ich dzieci odbywających karę pozbawienia wolności w Domu Matki i Dziecka w Zakładzie Karnym w Krzywańcu. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 6(1), 481–500. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.14

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1