Data publikacji : 17-12-2018

Nauczyciel wobec upowszechniania wiedzy o „Żołnierzach Wyklętych”

Abstrakt

Historia „Żołnierzy Wyklętych” odnajduje powoli swoje miejsce w polskim społeczeństwie. Znaczącą rolę w upowszechnianiu rzetelnych informacji o bohaterach polskiego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego powinni odgrywać nauczyciele. To na nich spoczywa ustawowy obowiązek wychowania dzieci i młodzieży w duchu wartości patriotycznych opartych na prawdzie historycznej. Niniejszy artykuł jest próbą ukazania faktycznego stanu oddziaływania nauczycieli w kontekście upowszechniania tematyki „Żołnierzy Wyklętych” wśród uczniów oraz kształtowania płynących z ich postaw wartości narodowo-patriotycznych.

Słowa kluczowe:

polskie podziemie niepodległościowe, „Żołnierze Wyklęci”, nauczyciel, wychowanie patriotyczne



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Sabat, K. (2018). Nauczyciel wobec upowszechniania wiedzy o „Żołnierzach Wyklętych”. Biografistyka Pedagogiczna, 3(1), 113–132. https://doi.org/10.36578/BP.2018.03.08

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1