Data publikacji : 04-12-2021

Zdarzenia krytyczne jako czynniki kształtujące doświadczenia życiowe

analiza jednej biografii

Abstrakt

Artykuł przedstawia historię życia starszej kobiety, poczucie jakości jej życia, krytyczne wydarzenia, które ukształtowały jej życie oraz wnioski wyciągnięte z jej doświadczeń. W badaniu przyjęto paradygmat biograficzny, który wyjaśnia znaczenie poszczególnych biografii w procesie edukacji i wskazuje na potrzebę studiowania historii życia jako źródła wiedzy o człowieku i jego nauce. Głównym celem podjętych badań było rozpoznanie znaczeń, jakie respondent nadaje zdarzeniom krytycznym w kształtowaniu jakości jej życia. Wykorzystano metodę biograficzną, a w jej ramach autobiograficzny wywiad narracyjny.

Słowa kluczowe:

wydarzenia krytyczne, doświadczenia życiowe, jakość życia w starszym wieku, uczenie się z biografii, badania biograficzne



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Zasady cytowania

Sygulska, K. (2021). Zdarzenia krytyczne jako czynniki kształtujące doświadczenia życiowe: analiza jednej biografii. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 429–446. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.32

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1