Artykuł przedstawia historię życia starszej kobiety, poczucie jakości jej życia, krytyczne wydarzenia, które ukształtowały jej życie oraz wnioski wyciągnięte z jej doświadczeń. W badaniu przyjęto paradygmat biograficzny, który wyjaśnia znaczenie poszczególnych biografii w procesie edukacji i wskazuje na potrzebę studiowania historii życia jako źródła wiedzy o człowieku i jego nauce. Głównym celem podjętych badań było rozpoznanie znaczeń, jakie respondent nadaje zdarzeniom krytycznym w kształtowaniu jakości jej życia. Wykorzystano metodę biograficzną, a w jej ramach autobiograficzny wywiad narracyjny.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1