Published : 2023-11-28 — Aggiornato il 2023-11-28

Udział w strajku szkolnym w świetle indywidualnego doświadczenia biograficznego młodzieży urodzonej pod koniec XIX wieku

Abstract

W niniejszym artykule przyjęto za przedmiot badań doświadczenie indywidualne młodzieży, która brała bezpośredni udział w strajku szkolnym 1905 r. Dzięki analizie ego-dokumentów osób urodzonych pod koniec XIX wieku, podjęto próbę interpretacji roli i miejsca wydarzeń strajku szkolnego w indywidualnym doświadczeniu ludzi dorastających w atmosferze walki o tożsamość narodową i autonomię ziem polskich. Artykuł ma na celu ukazanie udziału młodzieży w strajku szkolnym jako doświadczenia formatywnego dla biografii indywidualnych jego uczestników. Istotne jest także pytanie o sferę symboliczną, związaną z przypisywaniem w narracjach autobiograficznych zdarzeniom 1905 roku konkretnych ról i znaczeń, które determinują ich miejsce w ego-dokumentach tworzonych w cyklu życia.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

PDF (Język Polski)

Citation rules

Cybulska, K. (2023). Udział w strajku szkolnym w świetle indywidualnego doświadczenia biograficznego młodzieży urodzonej pod koniec XIX wieku. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 8(1), 353–368. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.19

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1