Data publikacji : 20-11-2025

Myśl pedagogiczna Kazimierza Twardowskiego w studenckich klinikach prawa (egzemplifikacja szczecińska)

Abstrakt

W publikacji omówiono ideę praktycznego nauczania prawa, odnosząc ją do koncepcji pedagogicznej Kazimierza Twardowskiego. Autorki przedstawiły, w jaki sposób myśl edukacyjna Twardowskiego, oparta na kształtowaniu umiejętności praktycznych i rozwijaniu kompetencji intelektualnych, została zaadaptowana w działalności studenckich klinik prawa. Zaprezentowane zostały również przykładowe metody pracy klinik prawa, które pozwalają na rozwijanie postaw i umiejętności miękkich studentów, niezbędnych w przyszłej praktyce prawniczej, takich jak empatia, umiejętność komunikacji i współpraca z klientem.

Słowa kluczowe:

nauczanie praktyczne, kliniki prawa, prawo w działaniu, pedagog, mistrz



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Klich, A., & Chęcińska, U. (2025). Myśl pedagogiczna Kazimierza Twardowskiego w studenckich klinikach prawa (egzemplifikacja szczecińska). Biografistyka Pedagogiczna, 10(2), 365–383. https://doi.org/10.36578/BP.2025.10.32

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1