Data publikacji : 27-12-2019

Znaczenie miejsca rekonstruowane z perspektywy doświadczeń biograficznych

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie znaczenia miejsca w życiu narratora. Podstawą analizy jest narracja, jakiej wysłuchałam w związku z prowadzeniem badań biograficznych wśród mieszkańców Machowa. Na terenie tej społeczności lokalnej w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia odkryto złoża siarki i podjęto decyzję o budowie kopalni. W konsekwencji mieszkańcy Machowa zostali przesiedleni. Badania z osobami przesiedlonymi przeprowadziłam na  podstawie wywiadu narracyjnego. Mój Narrator, wraz z rodzicami i rodzeństwem opuścił Machów w roku 1960. Obecnie pracuje jako misjonarz na Madagaskarze.

Słowa kluczowe:

miejsce, badania biograficzne, narracja, społeczność lokalna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Kutyła, M. (2019). Znaczenie miejsca rekonstruowane z perspektywy doświadczeń biograficznych. Biografistyka Pedagogiczna, 4(1), 419–430. https://doi.org/10.36578/BP.2019.04.22

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1