Published : 2025-05-23

Wychowanie religijne w koncepcji pedagogicznej Ewarysta Estkowskiego (1820–1856)

Abstract

Wywodzący się z Wielkopolski Ewaryst Estkowski (1820–1856) uważał, że najważniejszym zadaniem w wychowaniu dzieci jest nauka religii, czytania, pisania, liczenia,
historii własnej Ojczyzny, geografii i rysunku oraz wychowania fi zycznego. Na tych filarach oparł swój szczegółowy program wychowania dzieci, które miało być wychowaniem
patriotyczno-religijno-moralnym. Naukę religii postrzegał on jako podstawę całej zdobywanej przez ucznia wiedzy, a głównym zadaniem procesu wychowania powinno być wykreowanie człowieka dobrego, prawego, kochającego Boga, bliźniego i swoją ojczyznę, czyli Polskę – państwo, o którym marzył, podobnie jak inni Polacy tamtych czasów.



Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i

1 2 > >> 

Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Skrzyniarz, R. (2025). Wychowanie religijne w koncepcji pedagogicznej Ewarysta Estkowskiego (1820–1856). Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 10(1), 15–37. https://doi.org/10.36578/BP.2025.10.14

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1