Published : 2021-12-08

Viktora Emila Frankla konstrukty wartościujące człowieka

Analizy i refleksje

Abstract

Celem artykułu jest próba syntetycznego przedstawienia obszarów problemowych oraz wskazania i opisania zagadnień, jakie pojawiają się obszarze tematycznym Frankla wymiary aksjologiczne (w kierunku świata sensów). Kontekst historyczny i biograficzny życia Frankla. Autor - w oparciu o prezentację i analizę poglądów Frankla (w aspekcie „świata sensów”), podejmie próbę udzielania odpowiedzi na pytanie: jakie zagadnienia powinny być uwzględniane w społecznym (w tym pedagogicznym) namyśle wokół triady: wartość - sens – edukacja. W tym, dokona zarysowania ram krytycznych dyskursów o wartościach i sensie oraz kierunków analiz (kontekstów) teoretycznych i praktycznych odniesień we współczesnej problematyce z zakresu życia społecznego.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Kowalski, M. (2021). Viktora Emila Frankla konstrukty wartościujące człowieka: Analizy i refleksje. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 17–33. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.03

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1