Data publikacji : 08-12-2021

Viktora Emila Frankla konstrukty wartościujące człowieka

Analizy i refleksje

Abstrakt

Celem artykułu jest próba syntetycznego przedstawienia obszarów problemowych oraz wskazania i opisania zagadnień, jakie pojawiają się obszarze tematycznym Frankla wymiary aksjologiczne (w kierunku świata sensów). Kontekst historyczny i biograficzny życia Frankla. Autor - w oparciu o prezentację i analizę poglądów Frankla (w aspekcie „świata sensów”), podejmie próbę udzielania odpowiedzi na pytanie: jakie zagadnienia powinny być uwzględniane w społecznym (w tym pedagogicznym) namyśle wokół triady: wartość - sens – edukacja. W tym, dokona zarysowania ram krytycznych dyskursów o wartościach i sensie oraz kierunków analiz (kontekstów) teoretycznych i praktycznych odniesień we współczesnej problematyce z zakresu życia społecznego.

Słowa kluczowe:

Victor Emil Frank, człowiek, wartość, sens



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Kowalski, M. (2021). Viktora Emila Frankla konstrukty wartościujące człowieka: Analizy i refleksje. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 17–33. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.03

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1